سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعداد بازدید :  
تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 93/10/11
" بایکوت حماسه 9 دی در اکثر روزنامه های اصلاح طلب و حامی دولت"

   عکس اوباما در صفحه اول روزنامه های زنجیره ای به جای یادآوری حماسه 9 دی
روزنامه‌های اصلاح‌طلب علی‌رغم ارتزاق از بیت‌المال و اخذ یارانه های چند صد میلیون تومانی، همراستا با فتنه گران به بایکوت خبری حماسه ملی 9 دی پرداخته اند.
 
 فصل مشترک اکثر روزنامه هاِی حامی دولت و اصلاح طلب در روز سه شنبه 9 دی 1393 انتشار تصویر باراک اوباما و بزرگ نمایی اظهارات اخیر وی پیرامون ایران بوده است. این در حالی است که اوباما دیروز در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا در توهینی جدید به ایرانیان، ایران را کشوری یاغی خطاب کرده است:
 
«اوایل ریاست جمهوری من در سال دو هزار و هفت از من پرسیده شد آیا به کشورهای مختلف یاغی سفر خواهم کرد ؟ آنچه من آن زمان گفتم همچنان به قوت خود باقی است. اوباما گفت اگر من فکر کنم این کار موجب پیشبرد منافع آمریکا می شود ، بله این کار را انجام می دهم.»
 
کمتر از دو هفته قبل نیز بسیاری از این روزنامه ها همگام با رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب اقدام به سانسور راهپیمایی و پیاده‌روی عظیم اربعین از نجف اشرف تا کربلای معلا کرده بودند و یا با انتشار اخبار حداقلی نسبت به آن، بی اهمیتی این مساله از دید خود را عملا نشان داده بودند.
 
بررسی موردی رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت در 9 دی 1393
 
 
1. روزنامه شرق
 
 
روزنامه شرق تیتر اصلی خود را به اظهارات دبیر شورایعالی امنیت ملی در خصوص شهادت سردار تقوی اختصاص داد و با گذاشتن عکس تمام قد از اوباما به پاسخ اوباما درباره احتمال بازگشایی سفارت آمریکا در ایران با عنوان «هرگز نمی گویم هرگز» پرداخته است و از انتشار کوچکترین تیتری درباره حماسه 9 دی دریغ کرد.
 
 
2. روزنامه اعتماد
 
 
روزنامه اعتماد نیز با گذاشتن عکس کیانوش عیاری و مصاحبه با این کارگردان به اصطلاح روشنفکر که فیلمش به تازگی توقیف شده است، تیتر اصلی دیگر خود را به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ملاک های تایید و رد صلاحیت ها در این شورا اختصاص داده است و در قسمت بالایی صفحه نیز عکسی از رییس جمهور آمریکا منتشر کرده است تا از قافله دیگر رسانه های زنجیره ای عقب نیفتد. 
 

3. روزنامه جمهوری اسلامی
 
 
روزنامه جمهوری اسلامی نیز به سردبیری مسیح مهاجری (مشاور هاشمی رفسنجانی در دولت سازندگی) در خبر اول خود را به اعتراض مردم بحرین به بازداشت شیخ علی سلمان پرداخته و با چاپ عکس تشییع پیکر سدار شهید تقوی و گزارش تحلیلی از برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی و سه خبر حاشیه ای صفحه اول خود را بسته است.

4. روزنامه اطلاعات
 
 
روزنامه اطلاعات به مدیر مسئولی محمود دعایی (از چهره های سنتی اصلاحات) نیز تیتر یک خود را به صحبت های رئیس مجلس در خصوص توان دفاعی ایران اختصاص داده و با گذاشتن عکس بزرگی از رزمایش ارتش به پیام فرمانده کل قوا اشاره کرده است. این روزنامه نیز در صفحه اول خود به خبری در خصوص اظهارات اوباما در خصوص ایران پرداخته است.
 

5. روزنامه آفتاب یزد
 
 
روزنامه آفتاب یزد البته ترجیح داده به سانسور کامل حماسه 9 دی نپردازد و در یک کادر بسیار کوچک تحت عنوان «بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص 9 دی» از این موضوع بگذرد و البته عکس بزرگی از قائم مقام بانک مرکزی  و مصاحبه با وی در خصوص میزان سپرده مردم در موسسات مالی غیر مجاز چاپ کرده و در زیر عنوان روزنامه، تیتر بزرگ دوئل چهار میلیارد دلاری نمایان است. 
 
این روزنامه نیز البته نتوانسته اشتیاق خود را برای انتشار عکس رییس جمهور آمریکا پنهان کند.
 
 
6. روزنامه آرمان
 
 
روزنامه آرمان نیز با انتشار یک عکس تمام قد و بزرگ از چهره محبوب اصلاح طلبان (اوباما) تیتر کوچکی در حاشیه صفحه اول را به 9 دی اختصاص داده است. ظاهرا اظهارات سخیف اوباما در توهین به ایرانیان و اظهارات قائم مقام بانک مرکزی در خصوص سپرده های مردم اهمیت بیشتری نسبت به حماسه 9 دی برای این روزنامه ها داشته است.
 
 
7. روزنامه مردم سالاری
 
 
روزنامه مردم سالاری نیز از هر موضوعی سخن گفته جز حماسه 9 دی. عکس بزرگ تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به بازداشت رهبر جمعیت الوفاق توسط آل خلیفه، خبر وزیر علوم در خصوص صندلی های خالی دانشگاه ها، اظهارات باراک اوباما در خصوص ایران، پیام فرمانده معظم کل قوا به رزمندگان رزمایش ارتش، گزارش از خرابی خانه باقرخان، صحبت های قائم مقام بانک مرکزی، اظهارات سید محمد خاتمی، برداشت 4.1 میلیاردی دولت از صندوف توسعه ملی در روزنامه مردم سالاری اولویتی برای چاپ دارند  ولیکن از حماسه مردمی 9 دی خبری نیست!
 
 
8. روزنامه شهروند
 
 
روزنامه دولتی شهروند (زیر مجموعه تامین اجتماعی) با چاپ عکس بزرگی از شهرام ناظری، گفتگو با وی در خصوص زندگی در جامعه ایرانی را تیتر اصلی خود کرده و تیتر دوم خود را با عنوان برداشت متفاوت از یک برداشت به تطهیر اقدام غیرقانونی دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی اختصاص داده است.

 
9. روزنامه فرهیختگان
 
 
 
روزنامه ای فرهیختگان نیز که با هزینه بیت المال و پول دانشجویان دانشگاه آزاد منتشر می شود با برگزیدن تیتر شکوه موفقیت ایران به اظهارات رئیس جمهور آمریکا پرداخته و انتخاب آقای نوبخت به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی را تحقق وعده روحانی دانسته است.

10. روزنامه افکار
 
روزنامه افکار نیز بدون اینکه کوچکترین واکنشی نسبت به این روز بزگ از خود نشان دهد، تیتر یک خود را به اظهارات روحانی اختصاص داد و با انتشار چند خبر دیگر در صفحه اول خود، ناراحتی اصلاح طلبان از این روز تاریخی را علنی کرد.



ارسال توسط روح الله حسنی
تعداد بازدید :  
تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 93/10/10

       w535

 

گیـریم که جنـگ جملی هست غمی نیسـت

یـک فتــنه بین المللی هـسـت غمـی نیسـت

   مـا تجــربــه کــردیــم کـه در لـحـظـــه فـتـــنـه 

تارهبـر ما سیـد علی هسـت ،غمـی نیسـت




ارسال توسط روح الله حسنی
تعداد بازدید :  
تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93/10/8

خسارت‌های مالی و جانی و بین المللی فتنه 88

ملموس‌ترین خسارت وارده در فتنه 88 به خسارات مالی بازمی‌گردد که در جریان فتنه به اموال عمومی و خصوصی واردشده است و حجم آن نیز آمار قابل‌توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

آشوب و شورش‌های خیابانی چندماهه، که با آتش زدن اموال عمومی و دولتی، تخریب بانک‌ها و سازمان‌های دولتی و… همراه بود، ازلحاظ اقتصادی هزینه‌های میلیاردی به دنبال داشت؛ اما خسارت اقتصادی اصلی در سطح کلان بود که با ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در کشور، سرمایه‌گذاری خارجی را به خطر انداخت، در تعاملات اقتصادی کشور با دنیای خارج به‌ویژه کشورهای غربی خلل ایجاد کرد و از همه مهم‌تر اینکه در تشدید تحریم‌های دشمن علیه نظام اثر مستقیم داشت.
      79948-239292-1402814523
با توجه به گزارش شهرداری تهران، در فتنه 88 بیش از 63 میلیارد تومان به اموال عمومی تهران خسارت وارد شد و علاوه بر این تعداد 11 بانک دولتی و خصوصی و موسسه اعتباری در حوادث اغتشاشات 88 مورد تخریب و آتش‌سوزی واقع شدند که هزینه‌های نوسازی آن‌ها به‌حساب سود و زیان بانک رفته و معادل آن از سود صاحبان سهام کاسته شده است.

مجموع خسارات وارده و هزینه بازسازی فقط بانک‌ها در حوادث 88 که به تفکیک هر بانک قابل احصاء حداقل 5?26 میلیارد ریال برآورد گردیده است.

دیگر خسارات مالی، آثار زیان‌بار ناشی از تشدید تحریم‌های بعد از فتنه منتهی به گرانی و تورم و فشار به مردم و دولت در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و تأمین معیشت مردم از یک‌سو و از سوی دیگر عدم وصول مطالبات در حوزه تجارت و بازرگانی از عدم وصول و ایصال به‌موقع درآمدهای نفتی و گازی و اخلال در کلیت تراز تجاری- بازرگانی و نفت به میزان بیش از 100 میلیارد دلار است که یکی ارقام جزء آن را در استنکاف کمپانی انگلیسی شل در تسویه بدهی 8?2 میلیارد دلاری خود هم‌اکنون شاهدیم.

ضمن آنکه این حوادث قربانیان جانی نیز به همراه داشته است و در محاسبه آن نیز باید در نظر داشت که 8?2 میلیارد تومان دیه بدل از قصاص 22 نفر شهید حوادث سال 88 و 14 میلیارد تومان دیه بدل از قصاص تعدادی دیگر از شهروندان که درهرحال مقصر یا بی‌گناه قربانی این حوادث شدند، در برابر قوانین و مقررات برشمرده می‌شود و جنبه خصوصی جرم اصحاب فتنه را متکی به‌قاعده حقوقی سبب اقوی از مباشر متوجه سران آزاد و در حصر فتنه می‌نماید.

با احتساب این موارد، خسارات مادی وارده توسط فتنه به کشورمان بالغ‌بر بیش از 324 هزار میلیارد تومان خواهد بود! عددی که می‌تواند در حال حاضر بیش از دو میلیون و صد و شصت‌وسه هزار فرصت شغلی جدید را در کشور فراهم نموده و بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را رفع کند.

خسارت‌های بین‌المللی فتنه 88

مشارکت بیش از 80 درصدی مردم ایران در انتخابات سال 88 در شرایطی به وقوع پیوست که به‌زعم بسیاری از ناظران بین‌المللی، مردم ایران به دلیل وجود فشارهای خارجی از سیاست‌های نظام گریزان بودند اما این حضور تاریخی نشان از آن داشت که پشتوانه مردمی نظام بیش از آن چیزی دست که تحلیل گران خارجی در نظر دارند.

در حالی مشارکت بالای مردمی به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد نظام در عرصه بین‌المللی به‌حساب می‌آید اما جای تأسف است که گسترده‌ترین پیامدها و خسارت‌های فتنه? 88 در عرصه? بین‌المللی بود.

ایجاد نگرانی در حامیان و وفاداران به انقلاب اسلامی در سراسر جهان، افزایش تحرکات ضد ایرانی کشورهای منطقه (نشست الجنادریه عربستان با حضور عناصر فتنه و تکرار ادعای امارات در مورد جزایر سه‌گانه)، تشدید بدبینی سازمان‌های بین‌المللی مثل کمیسیون حقوق بشر و… به ایران و کمک به بهانه‌گیری‌های آن‌ها، آسیب دیدن حیثیت و اعتبار بین‌المللی نظام و جری شدن ضدانقلاب خارج نشین در تحرکات ضد ایرانی و از همه? این‌ها مهم‌تر، تغییر رفتار آمریکا و غرب در قبال ایران و درنتیجه، تشدید فشارها و تحریم‌های علیه ایران، چند نمونه از این پیامدهاست.

باوجودآنکه آرای رئیس‌جمهور منتخب در انتخابات 88 از حمایت گسترده افکار عمومی از وی خبر می‌داد اما به دلیل همان حوادث بود که بسیاری از کشورهای اروپایی از ارسال پیام تبریک به رئیس‌جمهور منتخب خودداری کردند که این موضوع نیز خدشه فراوانی به حیثیت بین‌المللی ایران وارد آورد.

از همه این موارد مهم‌تر آنکه، پس از فتنه 88 پرونده هسته‌ای ایران در مسیر بسیار نادرستی (به لحاظ دید افکار عمومی دنیا) قرار گرفت و اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به حوادث انتخابات هشتاد و هشت گفت: «من درباره? وقایع ایران نمی‌توانم سکوت کنم و عمیقاً نگران خشونت‌ها هستم و هیچ راهی برای تأیید صحت انتخابات ایران وجود ندارد. جهان بدون در نظر گرفتن نتیجه? انتخابات، نظاره‌گر وقایع ایران است و از مشارکت مردمی الهام گرفته است. ما دپیلماسی سرسختانه‌ای را در قبال ایران دنبال خواهیم کرد.»

واضح است مردم ایران که آن حماسه بزرگ را آفریدند در انتظار دادگاه رهبران و عاملان فتنه هستند تا شاید اندکی از خسارات از پیش‌گفته شده جبران شود و توهین و بی‌اعتنایی که به جمهوریت نظام شده بود، جبران گردد.




ارسال توسط روح الله حسنی
تعداد بازدید :  
تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 93/10/5

مقام معظم رهبری : من به شما عرض کنم؛ چند سالى که بگذرد، آن وقت قلمهاى بسته شده‌ى آگاهان بین‌المللى روان خواهد شد، باز خواهد شد، خواهند نوشت. ممکن است من آن روز نباشم، اما شماها هستید؛ خواهید شنید، خواهید خواند که چه توطئه‌ى بزرگى پشت فتنه‌ى سال 88 بود. هنوز خیلى جا وجود دارد براى تحلیل و تبیین و روشن کردن زوایا و ابعاد این فتنه‌اى که دشمن طراحى کرده بود. دشمن محاسبات خیلى دقیقى کرده بود؛ منتها خوب، محاسباتش غلط از آب درآمد؛ ملت ایران را نشناخته بود......مردم ما در 9 دی مشت محکمی به دهان فتنه گران زدند.


3322.jpg




ارسال توسط روح الله حسنی
تعداد بازدید :  
تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 93/10/3

در مسیر نورانی پیاده روی اربعین به کربلای معلی کرامات و زیبایی هایی را مشاهده کردم که نقل آن خالی از لطف نیست...


cam00170.jpg

1- رفقای هیئت ثارالله تهران که جهت پذیرایی از زائران در کربلا مستقر بودند ، برای بنده تعریف می کردند که چندین روز قبل از اربعین یکی از شیعیان عراق از خادمین موکبهای(مکانهایی برای پذیرایی و اسکان زائرین ) نزدیک حرم در اثر سوختگی ناشی از آب جوش ویا روغن داغ(تردید از بنده هست)؛ کل پاهاش بشدت دچار سوختگی شدکه از شدت سوختگی و درد ، توان کار و خدمت در موکب براش ممکن نبود . لذا یه شبی وارد حرم حضرت سیدالشهدا(ع) میشه و درکنار قبور 72 تن شهید ، خطاب به جناب حبیب بن مظاهر( شیعیان عراق حبیب بن مظاهر رو منشی امام حسین (ع) می دونن) ، گفت : حبیب به اربابت بگو مهمانان اربعینش دارن میان ، من هم می خوام به مهمانانش خدمت کنم . به اربابت بگو تا فردا پاهام باید خوب شه . فردا صبح وقتی از خواب بیدار شد اثری از سوختگی در پاهاش نبود .

2- در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی بعضی از خادمین شیعه عراقی پاهای زائرین رو با آب گرم میشستن و ماساژ میدادن اما یکی از این افراد بعد از این اعمال ، آب رو تو یه بشکه بزرگی جمع می کرد !!!. سوال شد که چرا این کار رو انجام میدی ، گفت : من کشاورزم و این آبهایی که از شستشوی پای زائرین جمع کردم رو برای زمینهای زراعی ام ذخیره می کنم تا به تبرک آن محصولم فراوان و روزی ام زیاد شه .

3- یکی از شیعیان عراق می گفت : امسال برای پذیرایی از زائرین چیزی نداشتم ، لذا تنها دارایی وسرمایه زندگی ام که خونه ام بود رو فروختم وبه مدد امام حسین از زائرین پذیرایی کردم اما به حتم به شما میگم که تا سر سال نشده حتما ارباب خونه ام رو به من بر می گردونه .

4-نقل از یکی از دوستان روحانی : جوان وهابی در حرم شیعه شد و علتش رو خودش بیان کرد که : پدر و مادرش بچه دار نمی شدن نذر کردن اگه خداوند بچه ای به اونها بده ، در سنین جوانی در مسیر اربعین در راه خدا منفجرش کنن . بعد مدتی خدا فرزندی به اونها داد . وقتی به سن جوانی رسید قصد اجرای نذر رو داشتن . لذا به بدن فرزندشون کمربند انتحاری وانفجاری بستن و راهی مسیر بین نجف اشرف و کربلای معلی کردن . خود این پسر وهابی تعریف می کرد: می خواستم خودم رو در مکان پر ازدحام وشلوغ منفجر کنم لذا سعی کردم حتی الامکان به کربلا نزدیک تر شم چون ازدحام بیشتر بود . اما در مسیر خسته شدم ودر گودالی برای استراحت نشستم . در همین حین خوابیدم . خواب دیدم قیامت شده و نوبت رسیدگی به عمل من شد . به من گفتن: تو قاتل زائرین حضرت حسین(ع) هستی و باید مجازات شی . در همین حین ملکی گفت : این شخص اگر چه قصد کشتار زائرین حسین(ع) رو داشته اما هنوز قتلی مرتکب نشده اما هنگامی که در گودال در حال استراحت بوده باد ؛ غبار پای زائرین حسین(ع) رو به بدنش رسانده و بدنش بوی حسین میده ؛ او را عفو کنید . این شخص وهابی میگه : از خواب بیدار شدم تمام لوازم انفجاری رو تو همون گودال انداختم و به سمت حرم سیدالشهدا دویدم .

اصلا حسین جنس غمش فرق می‌کند

این راه عشق، پیچ و خمش فرق می‌کند

از نوع ویژگی دعا زیر قبه‌اش

معلوم می‌شود حرمش فرق می‌کند

من از "حسینُ منّی" پیغمبر خدا

فهمیده‌ام حسین همه‌اش فرق می‌کند




ارسال توسط روح الله حسنی
تعداد بازدید :  
تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 93/9/30

رحلت جانسوز رسول الله محمد مصطفی(ص)

و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع)

و حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع)

بر عموم مسلمین جهان تسلیت باد ...
emam-reza.jpg
03080073653827057052.gif
همانطور که میدانید امسال شهادت رسول الله(ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) همزمان شده با شب یلدا ، شب جشن دیرینه ایرانیان که در آن به صله ارحام نیز میپردازند؛
پیشنهاد میشود امسال شب یلدا را فقط 3 روز دیرتر در چهارشنبه (اول ربیع الاول) جشن بگیریم
چرا که ماه ربیع الاول ماهی است که با حلولش، ماه پر از حزن و اندوه صفر که ماه مصیبت های بزرگ اهل بیت رسول خدا (ص) بود به پایان رسیده است و از طرف دیگر میلاد رسول خدا (ص) رحمت للعالمین در این ماه است و روز اول ربیع الاول روز هجرت پیامبر(ص) است.



ارسال توسط روح الله حسنی
تعداد بازدید :  
تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 93/9/26

گزارش تصویری از مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی ...

در غمت من سرور می بینم

من فرج را نه دور می بینم

از نجف تا به کربلا را من

جاده ای تا ظهور می بینم 

CAM00168.jpgCAM00174.jpg2014-12-16-19-19-47.jpg2014-12-16-19-22-27.jpgCAM00175.jpgCAM00195.jpgCAM00232.jpgCAM00234.jpg

ما زایر اربعین و عاشوراییم

از نسل غدیر و حضرت زهراییم

با پای پیاده رفته ایم کرببلا

سرباز سپاه زینب کبراییم




ارسال توسط روح الله حسنی
تعداد بازدید :  
تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 93/9/18

سلام خدمت همه شما بازدیدکنندگان . ان شاالله امروز عازم کربلای معلی هستم . خدانگهدار

تا جهان را نوشت و بر پا کرد

کربلا را بهشت دنیا کرد

عشق ملیونی حسینی را

اربعین می شود تماشا کرد

 

 

این فقط پا به جاده رفتن نیست

یک ملاقات ساده رفتن نیست

می رسی تا خدا درنگ نکن

این فقط یک پیاده رفتن نیست




ارسال توسط روح الله حسنی
تعداد بازدید :  
تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93/9/17

عصــای مــادر...

مادر گفت : پسرم نرو .... بمون! دلم میخواد پسرم عصای دستم باشه !
گفت: هرچی تو بگی . فقط یک سوال؟ می خوای پسرت عصای این دنیات باشه یا اون دنیا ؟
مادر چیزی نگفت و با اشک بدرقه ش کرد ...

پسر رفت و رفت ........
به یادشون صلوات ......




ارسال توسط روح الله حسنی
تعداد بازدید :  
تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93/9/17

جا مانده ایـــــم و شرح دل ما خجـــــــالت است
زائـــــر شدن، پیـــــاده یقیـــنا سعـــــادت است
ویـــزا،بلیــــط، کـــرب و بـــلا مال خـــوب هاست
سهم چو من پیامک «هستـــم به یادت» است
یــــک اربعیـــن غــــــزل، بــــه امیـــــد عنایتـــــی
این بغـــض من اگر چه خودش هم عنـــایت است
چیــــزی بـــــــرای عرضـــــه ندارم مــــرا ببــــخش
یعنی غـــزل ، نشانــــــه ی عـــــرض ارادت است
ما هیــــــچ، ما گنـــــاه... فقـــــط جان مــــــادرت
امضا بکـــــن که عاشقـــــت اهل شهـــادت است
باشـــد حسیــــن(ع) ، کــــرب و بـلا مال خوب ها
یک مهــــر تربــــت از تو برایــــــم کفایــــــت است...




ارسال توسط روح الله حسنی